Alle artikelen

Hoe je snel extra kilo’s kunt verliezen voor Kerstmis – 9 geheimen

#image_title
145views

Met de kerstvakantie komen de familietafels, de delicatessen, de zoetigheden en vooral de melomakaroni en kourabiedes.

Laten we eerlijk zijn: de meesten van ons komen aan tijdens de feestdagen. Daarom zou het goed zijn om goed te eten en ons gewicht iets eerder te verminderen. Je kunt een jurk dragen naar het feest en je niet schuldig voelen over het extra gewicht dat je bent aangekomen.

Naast goede slaap, lichaamsbeweging en een goed en compleet dieet met veel eiwitten, zijn er nog veel meer manieren om je te helpen afvallen of in ieder geval geen extra kilo’s aan te komen.

Deskundigen benadrukken dat ontberingsdiëten niet zullen helpen. “Jezelf onderwerpen aan strenge voedselbeperkingen zal op de lange termijn geen enkel nut hebben”, zegt personal trainer Ali Malik.

Wat u zult bereiken, is dat uw lichaam de voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft. Daarom lees je hieronder 9 eenvoudige manieren om het getal op je weegschaal omlaag te zien gaan.

9 eenvoudige manieren om vóór Kerstmis af te vallen

  • Sla nooit het ontbijt over
  • Maak snoep minder toegankelijk
  • Beweeg bij elke gelegenheid
  • Eet voldoende groenten en kalkoen
  • Zet de chocolade opzij
  • Verander de kerstrecepten
  • Geef de voorkeur aan dranken met weinig alcohol en suiker
  • Behoud de vitamine C van uw lichaam
  • Zet de fruitschaal in het midden

Sla nooit het ontbijt over

Ongeacht hoeveel u ’s avonds heeft gegeten of hoe moe u ook bent, u mag het ontbijt niet uit uw dieet laten. Personal trainer Amanda Place zegt dat het beginnen van de dag met een gezond en voedzaam ontbijt je eetlust onder controle zal houden en overeten later op de dag zal voorkomen.

“Denk aan een stevige kom havermout gevuld met seizoensfruit zoals bessen of een feestelijke smoothie gemaakt met spinazie, banaan en een beetje kaneel. Deze voedzame opties houden je energiek en klaar om de dag tegemoet te gaan.”zegt Amanda Place.

Maak snoep minder toegankelijk

Heb je snoep in de buurt? Psychotherapeut Jade Thomas raadt aan om deze voedingsmiddelen minder toegankelijk te maken. “Door de taarten of chocolade in de kast te leggen in plaats van ze op het aanrecht te laten staan, en in plaats daarvan gezondere snacks op het aanrecht te laten staan, wordt de gewoonte van de automatische piloot doorbroken en krijgen we de tijd om onszelf af te vragen of we het echt willen.” zei de psychotherapeut. In wezen maak je het jezelf moeilijker om een ​​voedselkeuze te maken waarvan je hebt besloten dat je daarop wilt bezuinigen.

Beweeg bij elke gelegenheid

Wie zei dat de sportschool de enige manier is om te sporten? Blijf actief tijdens de feestdagen door deel te nemen aan andere activiteiten, zoals een vakantieloop, schaatsen of een gezinswandeling door de buurt om de Kerstlichten. “Door deel te nemen aan deze activiteiten verbrand je niet alleen calorieën, maar kom je ook in de vakantiestemming”, zei de personal trainer.

Eet voldoende groenten en kalkoen

Bij kerstlunches en kantoorlunches hoort heel veel eten, wat weliswaar lekker is, maar niet altijd zo goed is voor onze taille. “Een van de sleutels tot het voorkomen van gewichtstoename tijdens de vakantie is het beheersen van de portiegrootte,” zegt Amanda Place. Je kunt genieten van een heerlijk kerstfeest, maar je kunt het ook met mate doen. “Kies kleinere porties calorierijke gerechten zoals kerstpudding of gehakt en vul je bord met zijgroenten en kalkoen”merkt de personal trainer op.

Zet de chocolade opzij

Als je iets zoets wilt, kun je voedingsmiddelen kiezen die rijk zijn aan voedingsstoffen, zoals geroosterde noten of Griekse yoghurt met honing en bessen. Tahini kan ook helpen als je een sterke zoetekauw bent. Als je nog steeds merkt dat je er niets aan kunt doen, kun je kiezen voor pure chocolade.

Verander de kerstrecepten

Een van de leukste dingen aan Kerstmis zijn de taarten, scones en scones. Maar als u niet wilt dat deze smakelijke lekkernijen uw doelstellingen voor gewichtsverlies laten ontsporen, dan is de Amanda-plaats stelt voor om enkele ingrediënten in uw recepten te vervangen. “Vervang slagroom door Griekse yoghurt of kies voor volkorenmeel bij het bakken”, zegt de personal trainer. Je zou zelfs kunnen proberen zoetstoffen te kiezen in plaats van suiker. Wanneer recepten gemengd gedroogd fruit vereisen, kunt u proberen een portie te vervangen door vers fruit of zelfs noten.

Geef de voorkeur aan dranken met weinig alcohol en suiker

Vermijd extra calorieën door te bezuinigen op suikerhoudende dranken, alcohol en cafeïnehoudende, calorierijke dranken. “Kies water, kruidenthee of zwarte koffie”, zegt voedingsdeskundige Lara Buckle. Bij het drinken van alcohol stelt Lara Buckle pure sterke dranken zoals wodka, gin of tequila voor met calorievrije bijgerechten (zoals frisdrank), omdat deze minder calorieën bevatten in vergelijking met suikerhoudende cocktails.

Behoud de vitamine C van uw lichaam

DE vitamine C het beschermt je niet alleen tegen de winterkou. Volgens trainer Kathryn Danzey helpt vitamine C, gevonden in seizoensfruit zoals clementines, citroenen en granaatappels, ook om alcohol uit het lichaam te spoelen. “Uit onderzoek blijkt dat mensen met een laag vitamine C-gehalte mogelijk ook beter bestand zijn tegen vetverlies.”zegt Kathryn Danzey.

Zet de fruitschaal in het midden

Beperk de trek in zoetekauwen met fruit in plaats van calorierijke taarten. “Houd een schaal met seizoensgebonden en feestelijke clementines, appels en peren in de buurt”, suggereert voedingsdeskundige Sophie Trotman. Deze kunnen je zoetekauw bevredigen en zitten boordevol vezels en voedingsstoffen.

Waarom is het zo moeilijk te zeggen “nee” tegen suikerhoudend en vetrijk voedsel?

“Onze hersenen zijn geprogrammeerd om te genieten van dingen die ons gelukkig maken. Suiker maakt hersenchemicaliën zoals serotonine vrij die ons een goed gevoel geven. Hierdoor komen we in een verslavende cyclus terecht, omdat we dat goede gevoel keer op keer willen ervaren.”zei psychotherapeut Jade Thomas.

Hoewel het verstandig is om voorzichtig te zijn en niet te overdrijven met eten en snoep, kun je het beste niet te streng voor jezelf zijn. Kerstmis wordt beschouwd als een seizoen van verwennerij, waarbij het grootste deel van de viering rond eten draait.

enikos.gr