Alle artikelen

Op welk tijdstip van de dag voelen we ons het meest moe? Hoe kunnen we energiereserves opbouwen?

#image_title
147views

Het wakker worden in de ochtend is er al aan vooraf gegaan, net als de overgang naar de werkvloer. Het kan zijn dat we onze lunch al hebben gegeten. Dat is precies het moment waarop de vermoeidheid een plafond bereikt en we op de rand van instorten staan, zo blijkt uit een nieuwe studie.

Meer specifiek bleek dat uit een onderzoek onder 2.000 volwassenen om 14.36 uur in de middag voelen ze zich het meest moe de arbeiders, kort na de lunch. De afname van de activiteit vindt echter overdag in drie fasen plaats voor het eerst opgenomen, meestal vóór 9.00 uur. voor 12%, terwijl één op de drie voelt zich moe tijdens het autorijden.

Hun dagelijks leven wordt uiteraard negatief beïnvloed. Bijvoorbeeld de 21% barstte in tranen uit, terwijl 19% ruzie maakte met hun partners tijdens deze periodes van lage energie. tevens de 19% heeft een sociaal uitje afgezegd, 16% is belangrijke verplichtingen vergeten en 15% geeft toe tegen hun kinderen te hebben geschreeuwd. In de meest extreme gevallen kan de 12% viel in slaap tijdens een vergadering, Terwijl de 10% maakte fouten in hun werk.

Hoewel het erop lijkt dat vermoeidheid een veel voorkomend verschijnsel is en bij iedereen kan voorkomen, 49% van de respondenten weet niet hoe ze dit kunnen voorkomen.

Maar waar liggen de oorzaken van vermoeidheid?

Volgens de deelnemers waren dit de belangrijkste factoren gebrek aan slaap (45%), onvoldoende waterinname (25%), gebrek aan lichaamsbeweging (22%) en slechte voeding (21%). tevens de 19% schrijft hun lage energie toe eentonige taken En 12% bij extreem lange vergaderingen.

Interessant is ook dat de gemiddelde volwassene dat staat vermeld klaagt drie keer per dag over vermoeidheid en 39% bespreekt vaak een laag energieniveau met zijn vrienden. In termen van coping kiest 37% voor een kopje koffie of een wandeling buiten, 30% consumeert zoete snacks, 26% spettert water in het gezicht en 12% luistert naar luide muziek. Echter, een op de vier zal medisch advies inwinnen.

In een poging om het energieniveau te verhogen en inzinkingen te voorkomen, heeft 38% geprobeerd de slaapgewoonten te verbeteren, 36% heeft de frequentie van de lichaamsbeweging verhoogd, 30% heeft zijn dieet veranderd, 30% heeft supplementen geslikt en 26% heeft meer pauzes in de routine opgenomen. dag.

Activiteitentips

Voedingsdeskundige Rosie Millen deelde in deze enquête verschillende tips voor het omgaan met deze energiedalingen, die al door verschillende onderzoeken zijn bevestigd.

Deze omvatten de kauwgom, een shot gember, schattige kattenvideo’s kijken, deelnemen aan schilderactiviteiten, een muziekafspeellijst maken en favoriete parfums dragen. Ook belangrijk bij het beheersen van het energieniveau is ons contact met onze vrienden en de consumptie van voedsel dat rijk is aan ijzer of, voor de meer gedurfde mensen, een koude douche.

ygeiamou.gr