Alle artikelen

Wintervirussen: We bouwen verdediging op met de juiste voeding

#image_title
147views

Er is weer een winter aangebroken en we zijn volledig alert en ontvangen beschermingsmaatregelen tegen verkoudheid en virussen. Warme kleren gaan uit, huizen zijn bedekt met tapijten en de vaccinatie vordert gestaag. Onder alle preventieve maatregelen is er een eenvoudige, dagelijkse gewoonte die de afweer van het lichaam kan versterken en ons uit de buurt van ziekten kan houden: de evenwichtige voeding.

Oi juiste voedselkeuzesgecombineerd met andere gezonde gewoonten, zoals het vermijden van roken en een sedentaire levensstijl, de organisatie versterken, verzekeren immuniteit tegen virussen en ziekten. Op de voorgrond staat de behoefte aan rekrutering waardevolle voedingsstoffendie de cellen versterken en de functie ervan ondersteunen immuun. Er zijn aanwijzingen dat ingrediënten zoals vitamine C en D, zink, selenium, ijzer en eiwitten van cruciaal belang zijn voor het versterken van het immuunsysteem en het immuunsysteem. productie van beschermende antilichamen.

Daarom volgen we een dieet dat rijk is aan fruit, groenten, magere eiwitten, volkorenproducten, maar ook veel water.

Omgekeerd vormen keuzes zoals rood vlees, bewerkte voedingsmiddelen, voedingsmiddelen met veel toegevoegde suikers en alcohol een slecht, immuun-saboterend dieet. Deze voedingsmiddelen worden gekenmerkt door een tekort aan waardevolle componenten, waardoor chronische ontsteking in de darm En het onderdrukken van de immuunrespons van het lichaam.

Veel wetenschappelijke gegevens correleren de slechte voeding met schade aan de celfunctie en de productie van antilichamenterwijl uit veel epidemiologische onderzoeken blijkt dat degenen die niet voldoende hoeveelheden voedingsstoffen binnenkrijgen, daar last van hebben groter risico op bacteriële, virale en andere infecties.

ygeiamou.gr