Diëten

Is het mogelijk om ’s nachts melk te drinken: schade of voordeel voor het lichaam – laten we het probleem begrijpen

#image_title
140views

Melk is al sinds onze geboorte aanwezig in ons leven. In de kindertijd voedt iemand zich met moedermelk, en in de kindertijd brengen veel ouders hun kinderen de gewoonte bij om kort voor het slapengaan melk te drinken, wat vervolgens doorgaat tot in de volwassenheid. Laten we proberen erachter te komen of het drinken van een wit drankje voor het slapengaan gezond is?

Het is de moeite waard om te beginnen met het feit dat melk ongetwijfeld een gezond product is voor het menselijk lichaam. De drank bevat grote hoeveelheden calcium en fosfor.

Dankzij deze stoffen blijven onze botten en tanden sterk en gezond. Melk is een goede energiebron, omdat het veel eiwitten bevat, waardoor onze kracht wordt hersteld.

Ze geven dit drankje graag aan kinderen vanwege het hoge eiwitgehalte, wat kinderen zo hard nodig hebben tijdens de groei en ontwikkeling.

Melk
Foto: © Belnovosti

Melk is erg gezond vanwege het hoge gehalte aan vitamines (A, B2, B6, B12), die de stabiele en goede werking van ons lichaam ondersteunen.

Wij zijn volledig overtuigd van het nut van melk. Maar moet je het voor het slapengaan innemen? Ja. Melk kalmeert het zenuwstelsel goed dankzij melatonine, dat onze slaap-waakcyclus controleert en normaliseert, en serotonine, het hormoon van geluk. Daarom kan melk gedronken worden om depressie te voorkomen en een goed humeur te behouden.

Melk verbetert het geheugen en vermindert het risico op dementie dankzij het omega 3-zuur dat het bevat. Artsen schrijven deze drank voor ter ondersteuning van de werking van het cardiovasculaire systeem, spierziekten en botfragiliteit.

Melk kan en moet zelfs voor het slapengaan worden geconsumeerd, maar er zijn contra-indicaties waarvan u ook op de hoogte moet zijn voordat u dit ritueel in de regel uitvoert.

Melk mag niet worden geconsumeerd door mensen met lactose-intolerantie. Dit kan maagklachten veroorzaken. Ook kan elk organisme allergisch zijn voor deze drank.

Als u merkt dat er na het drinken van melk uitslag op uw lichaam verschijnt, moet braken of diarree ontstaat, gebruik dit product dan niet.

Het is de moeite waard om te weten dat melk, wanneer deze door het lichaam wordt verwerkt, de nieren belast. Mensen met nierproblemen moeten de drank daarom in kleinere hoeveelheden drinken of helemaal vermijden (dit hangt af van hoe ernstig uw ziekte is).

Vergeet de doktersverklaringen niet.

Zoals hierboven vermeld, is melk een bron van calcium. Vergeet niet dat een overdosis van deze stof tot slechte gevolgen kan leiden. Ga op dezelfde manier te werk als bij vitamines: overdrijf niet en gebruik het met mate.

Veel mensen dronken als kinderen melk en koekjes. Dit is niet erg handig, omdat de toestand van het lichaam na warme melk met zoetheid enigszins doet denken aan verkoudheid. Dit gaat gepaard met een onaangenaam gevoel in de keel.

Het is het beste om 30 minuten voor het slapengaan melk te drinken zonder koekjes of ander voedsel met veel suiker. Tegen die tijd zal het zenuwstelsel ontspannen en volledig voorbereid zijn op de slaap.

Probeer na het drinken van melk niet op uw telefoon te zitten, computerspelletjes te spelen of te sporten. Zo prikkel je alleen maar het zenuwstelsel en verdwijnt het effect na het drinken van melk.

Laten we het samenvatten. Melk is zeker een gezond product, dat een enorme hoeveelheid nuttige stoffen bevat (vitamines, zuren, enz.).

Vergeet bij gebruik de dosering niet (de maximale dosis calcium voor volwassenen is 2,5 g per dag). Je hoeft niet in één keer een blikje melk op te drinken. Let ook op uw medische aandoeningen (allergieën, nierziekten, enz.).

Als je lichaam zich op zijn gemak voelt met melk, voel je dan vrij om deze gewoonte in je leven te introduceren en gezonder te worden.

Eerder vertelden we u wat u moet eten om uw huidconditie te verbeteren.