Alle artikelen

5 handige trucs als je niet kunt slapen en ’s ochtends vroeg op moet staan

#image_title
373views

In de meeste gevallen wordt slapeloosheid veroorzaakt door ongemakkelijke matrassen, kortademigheid, licht in het raam, wispelturige kinderen en muzikale buren. Wij helpen je in slaap te vallen zodra je je hoofd op het kussen legt!

Nu zullen we kijken naar verschillende effectieve manieren om slapeloosheid te bestrijden, waardoor het eerdere vermogen om onmiddellijk in slaap te vallen na een zware dag in je leven terugkeert.

1. Neem een ​​warme douche voordat je naar bed gaat

Neem een ​​uur voor het slapengaan een douche of bad met warm of zelfs licht heet water. Er is hier geen magie, deze lifehack wordt ondersteund door de wetenschap. Feit is dat warm water niet alleen het lichaam reinigt, maar je ook in een rustgevende omhelzing omhult. Bovendien helpt het bij de overgang van de chaos van de dag naar de traagheid van de avond, waardoor de hersenen het signaal krijgen dat het tijd is om te ontspannen.

Een arts onthulde 3 eenvoudige manieren om snel in slaap te vallen met slapeloosheid

2. Koop verduisteringsgordijnen of een slaapmasker

We weten allemaal heel goed dat je in totale duisternis moet slapen om de natuurlijke cyclus niet te verstoren. Om de kamer zo donker mogelijk te maken, heb je zogenaamde verduisteringsgordijnen nodig.

Als het niet mogelijk is om ze te bevestigen, gebruik dan een slaapmasker. Kies er gewoon een die er goed uitziet voor uw ogen.

3. Ventileer de kamer voordat u naar bed gaat

De lucht die we inademen heeft een aanzienlijke impact op het leven, de gezondheid en het welzijn. Het is vooral belangrijk om hier aandacht aan te besteden als het gaat om langdurige slapeloosheid. Zorg ervoor dat uw slaapkamer goed geventileerd is voordat u naar dromenland vertrekt. Frisse en vochtige lucht bevordert de ontspanning en zorgt ervoor dat u veel sneller in slaap valt. De optimale temperatuur in de kamer moet 19-22 graden zijn.

Vergeet de moeilijkheid om in slaap te vallen – je hebt maar 2 minuten nodig

4. Gebruik geen gadgets voordat je naar bed gaat

’s Avonds laat op een tablet of telefoon zitten leidt onvermijdelijk tot slaapproblemen, omdat het licht van het scherm de productie van het slaaphormoon melatonine onderdrukt. Het is noodzakelijk om alle apparaten op te bergen en de tv minimaal 30 minuten voordat u gaat slapen uit te zetten.

5. Gebruik witte ruis

Opnames met witte ruis zijn de laatste tijd behoorlijk populair geworden op internet. De eigenaardigheid van dit geluid is de uniformiteit en eentonigheid. Mensen zetten witte ruis aan om tijdens het werk niet afgeleid te worden door de gesprekken van anderen, om zelf sneller in slaap te vallen of om hun kinderen in slaap te brengen. Google het maar eens en luister, misschien helpt het.