Alle artikelen

Het gezondste voedsel dat we op tafel kunnen hebben – zelfs uit blik

#image_title
149views

Hoewel groenten en fruit een sleutelrol spelen bij het behoud van onze algehele gezondheid, mag een bepaalde vis niet ontbreken in het winkelmandje, ook al is hij ingeblikt.

Veelkleurig en de kleuren van de regenboog mogen op ons bord niet ontbreken, maar ook hoogwaardige eiwitbronnen, zoals vis, mogen niet ontbreken. Vooral vette vis moet een belangrijke plaats innemen in het wekelijkse voedingsprogramma, waardoor het evenwicht in verschillende functies van het lichaam wordt gewaarborgd. Naast zalm, de sardientjes ze zijn die gezonde, betaalbare, voedzame optie die we vaker zouden moeten eten, zegt voedingsdeskundige Shyla Cadogan RD, LDN, die gespecialiseerd is in eetstoornissen.

Zeker in een land als Griekenland is dat geen moeilijke opgave, want op elke vismarkt vind je de “populaire” vis van de zee en bovendien altijd vers. Naast de verschillende manieren van koken die je kunt proberen, kun je ze ook altijd als conserven consumeren.

Rijk aan calcium, ijzer, vitamine D en omega-3-vetten, 100 gram sardines bevat ongeveer 23 gram. aan eiwitten en 170 calorieën, waarmee tegelijkertijd 40% van de dagelijkse inname van vitamine D wordt aangevuld, 80% van de behoefte aan selenium en 20% aan calcium. Ze zijn onder andere rijk aan niacine, fosfor, kalium, zink, selenium, vitamine E en B12. DHA, een type omega-3, is vooral nuttig voor het behouden van een goede hersenfunctie. Al deze voedingsstoffen stimuleren de functie van hersenen, hart, botten en tanden.

Daarnaast bevat het geen suikers, waardoor het een goede voedingsbron is voor mensen met diabetes mellitus, maar ook geen cholesterol. Ten slotte zijn sardines een geweldige viskeuze met een laag kwikgehalte.

Zoals de voedingsdeskundige concludeert, is de wekelijkse consumptie van een verscheidenheid aan zeevruchten een belangrijk onderdeel van onze algehele gezondheid, waarbij sardines opvallen vanwege de voordelen die ze bieden en qua prijs.

Lees ook:

Hart- en vaatziekten: zes categorieën voedingsmiddelen die ons hart beschermen

Tien superfoods die ontstekingen verslaan – leg ze op uw bord

Het favoriete voedsel voor mensen die minimaal risico lopen op dementie en beroerte