Alle artikelen

Volgens voedingsdeskundigen de beste combinatie van voedingsmiddelen tijdens het avondeten om af te vallen

#image_title
144views

Voor velen van ons is het avondeten de hoofdmaaltijd van de dag, omdat we vele uren van huis zijn en het op het werk niet eenvoudig is om te eten zoals we willen en in de hoeveelheden die we willen. Dus uiteindelijk komen we erg hongerig thuis en beginnen we te eten wat we voor ons vinden, waardoor ons gewicht geleidelijk toeneemt.

En toch is er een manier om ’s avonds voldoende te eten, maar dan op een evenwichtige manier. Diëtisten bieden de oplossing voor diegenen die vooral geïnteresseerd zijn om hun gewicht op peil te houden of zelfs wat kilo’s kwijt te raken.

Om tot een uitgebalanceerd diner te komen, moeten we het ‘bouwen’ op basis van drie factoren: eiwitten, groene groenten en koolhydraten.

Specifieker:

Eiwitten

Het hoofdingrediënt van je gerecht. Om af te vallen moet je iets lichts en mager kiezen. Voedingsdeskundigen raden kalkoen, kip of vis aan. Idealiter zou je 25-30 gram eiwit in je avondeten moeten hebben, omdat het helpt bij vetverlies, verzadiging en spiergroei.

Groene groente

Groene groenten zijn rijk aan vitamines, mineralen en vezels. Voedingsdeskundigen raden broccoli en spinazie aan, omdat deze zeer rijk zijn aan vezels en voedingsstoffen en ervoor zorgen dat het lichaam zich langer vol voelt.

Koolhydraten

Kies goede koolhydraten om je energie te geven en je te vullen. Volgens de aanbevelingen van voedingsdeskundigen is een gematigde hoeveelheid rijst of zoete aardappel alles wat je nodig hebt voor je avondeten.

Concluderend: een royale hoeveelheid magere eiwitten, veel groene groenten en een aantal goede koolhydraten vormen het perfecte diner dat u niet alleen een verzadigd gevoel geeft, maar u ook helpt af te vallen.

olijfmagazine.gr