Beauty en Gezondheid

5 TOP tips van experts om buikvet te verbranden

#image_title
150views

Soms lijkt het erop dat wat we ook doen, we het hardnekkige bodemvet niet kunnen verwijderen. Experts leggen uit waarom en wat we kunnen doen.

Het is belangrijk op te merken dat matig buikvet gunstig is voor vrouwen.

Kijk beter:

1. De 80/20-regel voor voeding en lichaamsbeweging

Je kunt minder buikvet verliezen als je je totale lichaamsvetpercentage verlaagt, legt Nick Hounslow uit, een personal trainer uit Los Angeles.

“Dit wordt bereikt door , dat eiwitten, gezonde vetten en micronutriënten bevat.”

Als voedingsdeskundige vertel ik mijn cliënten dat je zoveel kunt doen als je wilt, maar als je dieet niet voor 80 procent en lichaamsbeweging voor 20 procent is, zul je geen resultaat zien.”

2. Laat slechts 20% van uw aankopen in uw winkelwagen achter

Voordat je de rekening voor de boodschappen betaalt, kijk je eerst in je winkelwagentje; er zou slechts ongeveer 20 procent van de inhoud in moeten zitten.”zegt personal trainer Sari Pelk Graca, en voegt eraan toe: “Over het algemeen bevatten verpakte voedingsmiddelen zoals crackers, koekjes en diepvriesmaaltijden weinig voedingsstoffen en veel overtollige voedingsstoffen. Aan de andere kant zou ongeveer 80 procent van je mandje echt voedsel zoals vlees moeten bevatten. , groenten, granen en fruit”.

3. Kook thuis

Als je uit eten gaat, weet je niet precies welke ingrediënten er in je maaltijden zitten, maar thuis koken geeft je veel meer controle over wat je eet. Als u gezond probeert te eten om vet te verminderen, is thuis koken erg nuttig.

Kijk beter:

4. Doe oefeningen met hoge intensiteit

Eén manier om het lagere buikvet te verminderen is door middel van oefeningen met hoge intensiteit. Houd er rekening mee dat hoge intensiteit een relatieve term is en van persoon tot persoon zal verschillen.

De sleutel is om zo te trainen dat het meerdere keren toeneemt tijdens de training van 30 tot 40 minuten.”zegt finesse-instructeur Pelk Graca.

5. Zorg dat je hormonen onder controle zijn

Als je last hebt van buikvet, kan een onbalans een sleutelrol spelen, legt Marcia Worthington, voedingsdeskundige en endocrinoloog, uit.

In mijn ervaring zijn de twee belangrijkste boosdoeners voor hardnekkig buikvet een teveel aan cortisol of een oestrogeendominantie.“, zegt ze, en voegt eraan toe:” Problemen met de hormonale onbalans ontstaan ​​meestal niet van de ene op de andere dag. Ze zijn het gevolg van weerstand, ondervoeding, gebrek aan beweging en een leven onder hoge stress.

Als u regelmatig traint, gezond eet en nog steeds geen buikvet verliest, controleer dan uw hormonen. Te veel cortisol kan het gevolg zijn van bijniervermoeidheid en kan gewichtstoename en een opgeblazen gevoel rond de onderbuik veroorzaken.

Eet regelmatig (elke drie tot vijf uur) en sla het vasten over – het lichaam slaat feitelijk meer maagvet op als u maaltijden overslaat.

Concentreer u op uitgebalanceerde maaltijden en vermijd het eten van alleen eiwitten of koolhydraten. “Er is een reden waarom je lichaam macronutriënten (eiwitten, koolhydraten en vet) gebruikt voor optimale brandstof, en het missen van een van deze componenten kan zelfs tegen je stofwisseling werken.”zegt Worthington.