Beauty en Gezondheid

Geen honger – yoghurtdieet dat 3 kg in 3 dagen smelt

#image_title
145views

Dit dieet is gebaseerd op de voordelen van probiotica in yoghurt, die de gezondheid van de darmflora ondersteunen en de stofwisseling verbeteren. Dankzij dit regime is het mogelijk om in 3 dagen 3 kg af te vallen.

Dieet met zure melk

Zo ziet het dieetplan eruit tijdens dit dieet.

Eerste dag:

  • Ontbijt: 150 g yoghurt (mager) met 150 g ananas.
  • Lunch: 50 gram roggebrood, een kom groene salade met verse kruiden, 150 gram yoghurt, 1 banaan.
  • Diner: 200 gram forel, vetvrij gebakken, 200 gram gekookte aardappelen, 200 gram gekookte snijbiet.

Tweede dag:

  • Ontbijt: 150 ml fruityoghurt met 200 gram aardbeien.
  • Lunch: 100 gram volkorenpasta, 60 ml tomatensaus, 100 ml yoghurt.
  • Diner: 150 gram koeienkaas, 50 gram volkorenbrood, 200 gram radijsjes.

Yoghurt – hoe het de bloedsuikerspiegel beïnvloedt

Derde dag:

  • Ontbijt: 150 g yoghurt met 200 g seizoensfruit (of één banaan).
  • Lunch: 50 gram gekookte rijst, 200 gram gekookte erwten, 200 gram bietensalade.
  • Diner: 200 g geroosterd kippenwit vlees, salade van 200 g groene paprika en 400 g tomaten, fruityoghurt 200 ml.

Na drie dagen wordt aanbevolen om terug te keren naar een normaal dieet. Als je het regime wilt herhalen, wacht dan minstens drie weken voordat je opnieuw begint, aldus The Health Site.

Voordelen van yoghurt

Regelmatige consumptie van gefermenteerde melkproducten helpt het spijsverteringsstelsel te herstellen. Levende bifidobacteriën nemen als belangrijke componenten van de darmmicroflora deel aan vele processen:

  • opname van vitamines en eiwitten;
  • verbetering van de darmmotiliteit;
  • synthese van B-vitamines;
  • binden en verwijderen van gifstoffen;
  • vermindering van pathogene micro-organismen in de darm;
  • het verhogen van de immuunrespons van het lichaam;

Samenstelling van yoghurt

Naast levende culturen van melkzuurbacteriën bevat dit product: calcium, eiwitten, kalium, zink, fosfor, ijzer, vitamines B. Twee kopjes yoghurt bevatten bijvoorbeeld 450 mg calcium, wat de helft is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calcium voor een kind en ongeveer 30-40% van de norm voor volwassenen.

Een even belangrijk feit is dat yoghurt praktisch geen allergische reactie op lactose veroorzaakt; het helpt ook om na verloop van tijd lactose uit andere zuivelproducten te verteren.

Meer: Voor ijzerimmuniteit eet je hier yoghurt bij

Belangrijk: het artikel vervangt geen uitgebalanceerd dieet en overleg met een specialist!

Bekijk al het laatste nieuws van Actualno.com

Meer van ZDRAVE:

Gratis consultaties voor patiënten met urologische en onco-urologische ziekten in Sofia

Alvleesklier – waar het voor is in ons lichaam

Water in de knie – hoe dit probleem optreedt

Dokter: Deze voedingsmiddelen verlagen het cholesterol met 50% als u ze op het juiste moment eet

Dokter: Strek uw nek, dit symptoom verraadt diabetes

Dokter: Deze 9 redenen zorgen ervoor dat u elke dag bananen eet

8 voedingsmiddelen waar uw alvleesklier van houdt

Appels – je kunt ze het beste ’s morgens of’ s avonds eten

Dokter: Eet deze voedingsmiddelen NIET als ontbijt, ze verhogen de bloedsuikerspiegel

5 groenten die nuttiger zijn na het koken